• 550 TL ve Üzeri Alışverişlerinizde Kargo Ücreti Bizden
Leonardini olarak, yıllarca her ay mağazalarımızda farklı aktiviteler yaptık. Bu aktivitelerdeki yaklaşımımızı sizinle de paylaşmak istiyoruz.

Erken çocukluk dönemi; çocuklarımızın fiziksel, duygusal, sosyal ve zihinsel gelişimleri açısından yaşamlarında en fazla izi bırakacak aşamadır.

Öğrenmenin belirgin şekilde büyük bir kısmı doğumdan 6 yaşına kadar tamamlanmaktadır. Dolayısı ile bu dönem, çocukların kaliteli ilgi ve öğrenme deneyimlerine ihtiyaç duydukları bir zaman dilimidir.

Leonardini bünyesinde gerçekleştirilecek olan çocuk ve aile etkinlikleri 6 öğrenme alanında Erken Çocukluk Döneminde (3-5 yaş) kazanılan niteliklere yönelik olarak planlanmıştır. Bu nitelikler:

01 Kişisel, sosyal ve duygusal gelişim
1.1. Yetişkin ve yaşıtlarıyla iyi ilişkiler geliştirmek.
1.2. Öğrenmekten heyecan duymak, motive olmak.
1.3. Yeni etkinlikler deneme konusunda güvenli olmak.
1.4. Tanıdık bir grup önünde konuşabilmek ve fikirler geliştirmek.
1.5. Konuya dikkat etmek, odaklanmak, yeri geldiğinde sessizce oturmak.
1.6. İhtiyaçlarının, bakış açısının ve duygularının farkında olmak ve
başkalarının ihtiyaç, duygu ve düşüncelerine karşı duyarlı olmak.
1.7. Hem kendi hem de başkalarının kültür ve inanışlarına saygılı olmak.
1.8. Bir grup yada sınıfın parçası olarak çalışmak, sırasını beklemek,
adil paylaşabilmek.
1.9. Birlikte yaşayabilmek için insanların ortak kabul ettiği yasa ve
davranış kurallarına gereksinim olduğunu anlamaya başlamış olmak.
1.10. Neyin neden doğru, neyin neden yanlış olduğunu anlamak.
1.11. Kendi başına giyinip, soyunabilmek, kişisel temizliğine dikkat etmek.
1.12. Davranış ve kelimelerinin kendisi ve başkaları için sonuçlarını düşünmek.

02 İletişim, dil, okur-yazarlık
2.1. Yazma ve konuşma dilini dinliyor ve konuşuyor olmak, oyunlarında ve
öğrenme sürecinde bu dili kullanıyor olmak.
2.2. Sesleri, kelimeleri ve metinleri araştırmak ve denemek.
2.3. Düşünce, fikir, duygu ve olayları anlatmak, sıralamak ve
organize etmek için konuşmak.
2.4. Hikaye, şarkı ve şiirleri dinlemek ve karşılık vermek, kendi öykü,
tekerleme, şiir ve şarkılarını yapmak.
2.5. Dili hayal etmekte kullanmak.
2.6. Başkalarının konuşmalarını doğru sıralamada aktarmak.
2.7. Dikkatle dinleyerek duyduklarıyla ilgili cevaplar vermek, sorular sormak
ya da eylemde bulunmak.
2.8. Planlar ve faaliyetler konusunda başkalarıyla uzlaşmak,
konuşma sırası beklemek.
2.9. Yeni kelimelerin anlamlarını araştırarak kelime dağarcığını geliştirmek.
2.10. Açık, duyulabilir netlikte, güvenle konuşmak.
2.11. Kelimelerin ilk ve son harflerini ayırd edebilmek ve söylemek.
2.12. Bazı seslerle harfler arasında bağlantı kurmak.
2.13. Tanıdık ve bildik kelimeleri yada cümleleri okumak.
2.14. Türkçe'nin soldan sağa ve yukarıdan aşağıya doğru okunduğunu bilmek.
2.15. Kalem kullanabilir ve doğru olarak harflerin çoğunu yazabilmek.
2.16. Kendi ismini yazabilmek, yazıyı farklı amaçlar için kullanabilmek.
2.17. Öykülerde ana karakter, olayların sırası, kim,nerede, nasıl gibi sorulara yanıt verebilmek.

03 Matematik bilgisi
3.1. 10’a kadar sayabilmek.
3.2. 1’den 9’a kadar rakamları tanımak.
3.3. Rakamları kullanıyor olmak.
3.4. İki sayı yada nicelik için "daha çok/daha az", "büyük/küçük", "ağır/hafif"
gibi karşılaştırmalar yapmak.
3.5. Gündelik konuşmalarında toplama ve çıkarma terminolojisine ait terimleri
kullanmaya başlamış olmak.
3.6. 1 ile 10 arasındaki bir rakamın bir eksik ve bir fazlasını söyleyebilmek.
3.7. Toplamayı 2 grubun birbirine eklenmesi, çıkarmayı ise içinden alınması ile
ilişkilendirmek.
3.8. Basit tekrar zincirlerini tanır ve boşlukları doldurabilmek.
3.9. Katı ve düz şekillerin şekil ve büyüklük tanımları için, "büyük çember" gibi
sözcükler kullanabilmek.

04 Fiziksel gelişim
4.1. Kendilerinin, başkalarının ve mekanın farkında olmak.
4.2. Güven içerisinde, kontrollü ve ko-ordineli hareket etmek.
4.3. Sağlıklı olmanın bilinci içinde olmak ve buna katkıda bulunan kavramlardan
haberdar olmak.
4.4. Küçükten büyüğüne alet kullanmak.
4.5. Aletleri, nesneleri giderek artan bir yetenek ve güvenlikle kullanmak.

05 Yaratıcı gelişim
5.1. Renk, doku, şekil, yapı tanımlamaları yapmak.
5.2. Gördükleri, dokundukları, kokladıkları, duydukları, tattıkları ve
hissettiklerine farklı tepkiler göstermek.
5.3. Fikir, düşünce ve duyguların sözle, müzikle, araçlarla paylaşımını
gerçekleştirmek.
5.4. Müzik, dans, rol yapımı ,sanat ve tasarımda özgün fikirlere yolculuk
edebilmek.

06 Dünyayı bilmek ve kavramak
6.1. Uygun olan bütün duyularını kullanarak nesneleri keşfetmek.
6.2. Gözlemlediği yaşayan şeylerin, nesnelerin yada olayların bazı özelliklerini
tanımlamak.
6.3. Benzerlik, farklılık, devamlılık ve değişiklikleri yakından gözlemek.
6.4. "Neden oluyor?" "Nasıl oluyor?" lara cevap aramak.
6.5. Kullandıkları nesnelere şekil verecek, biraraya getirecek aletleri ve
teknikleri seçmek.
6.6. Öğrenmelerini desteklemek üzere bilişim teknolojisinden, programlanabilir
oyuncaklardan yararlanmak, gündelik kullanımlarını tanımlamak.
6.7. Kendilerinin, diğer aile üyelerinin ve tanıdıkları insanların geçmiş ve
bugünleri ile ilgili araştırma yapmak.
6.8. İçinde yaşadıkları çevrenin ve doğanın özelliklerini gözlemlemek,
tanımlamalar yapmak.

şeklinde sınıflandırılmaktadır. Düzenlenecek her etkinlik, bu 6 alandan bir ya da daha fazlası ile ilgili olacaktır.

Leonardini aktiviteleri, erken öğrenmenin önemini ve faydasını, yaratıcı ve keyifli bir şekilde keşfetmemizi sağlayacaktır.

Hedefimiz “Oynarak Öğrenmek” tir.